ועדת החקירה לאסון מירון: "השוטרים יצאו להתרעננות דקות לפני האסון"

    אליהו גרין 1 Comment on ועדת החקירה לאסון מירון: "השוטרים יצאו להתרעננות דקות לפני האסון"

    השוטר סיפר כי לאורך היום היה אחד השוטרים יוצא כל פעם להתרעננות והיתר נשארו ובדיוק לפני האסון הם קיבלו אישור לצאת כולם. עוד העיד, כי בעמדה בה הוצב לא היו מכשירי קשר

    צילום: David Cohen/Flash90
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החקירה לאירועי אסון מירון, ממשיכה גם היום (רביעי) בשמיעת עדויות המעורבים באירוע. הדיון היום הוקדש לשמיעת עדויות שוטרים שלקחו חלק באירוע ביום האסון ועדי ראייה שנכחו במקום.

    בפתח הדיון, שמעה הוועדה את עדותו של מפקד תחנת נוף הגליל במשטרת ישראל, ניצב אסף מנצור. מנצור הוא קצין ותיק באירועי מירון, זה 25 שנה. "האירוע הזה מלווה אותנו כל יום", אמר בפתח עדותו. מנצור, שפיקד על ההדלקה בבמתם תולדות אהרן, שם אירע האסון, סיפר כי לא היה עומס חריג ברחבת ההדלקה וכי האירוע היה פתאומי, וקרה כל כך מהר באופן שלא אפשר לשוטרים בשטח להעביר דיווח מסודר הלאה.

    הוא העיד כי מי שהיה אמור לדעת האם יש עומס חריג, היו הקצינים שיושבים בחפ"ק וצופים במצלמות. הוא טען כי לא ראה תנועה חריגה בכיוון הגשר (שביל ר' דב). הוא סיפר כי בשלב מסוים שמע קריאה לא ברורה בקשר והוציא כוח קטן למקום, רק לאחר מכן כשהוכרז על אירוע רב נפגעים הבין את גדול האירוע.

    מנצור נשאל האם השוטרים בקצה המדרגות העבירו הוראה לשוטרים בכניסה אליהן, לעצור את זרימת הקהל לכיוון היציאה ולא ידע.

    חבר הוועדה, האלוף במיל' שלמה ינאי פנה למפקד תחנת נוף הגליל, ואמר כי יש עדות של שוטר שסיפר כי לא נאמר לו מה עליו לעשות והוא פשוט עמד וחיכה.

    מנצור אמר כי קשה לו להסכים עם זה וכי הוא עצמו עבר בים השוטרים ווידא שהם מבינים את משימתם. האלוף ינאי אמר כי יש שוטרים שיצאו לשתות קפה ולא היו במקום בזמן האסון. ניצב מנצור אמר הוא מתקשה להאמין לכך.

    לאחר מכן, עלה להעיד השוטר (רס"ל) ראמי עלוואן, שהיה בזירת האסון. השוטר סיפר כי לאורך היום היה אחד השוטרים יוצא כל פעם להתרעננות והיתר נשארו ובדיוק לפני האסון הם קיבלו אישור לצאת כולם. עוד העיד, כי בעמדה בה הוצב לא היו מכשירי קשר.

    לאחר מכן סיפר על רגעי האסון: "היו צעקות, אתה בא להוציא ילד, תינוק, מול העיניים שלך אתה מאבד אותו ואין איך להוציא אותו. כשאתה עובר במעבר ואתה רואה את הגופות לידך, אין מישהו שיפנה אותן. אתה צריך לקפוץ מעל הגופות כדי להגיע לאדם אחר".

    אתמול העידו בפני הוועדה מנכ"ל אתר הרשב"י, אלי פריינד, חבר ועדת החמישה הרב אברהם פרויליך ונחמן שמואל כהן, עד ראייה שנכח באסון.

    אסון מירון; הרב אברהם פרויליך: "מהיום הראשון התרעתי על הסכנה"



    1 תגובות

    מיין תגובות